• wt.. paź 4th, 2022

Zasady budowania mięśni

ByRedaktor ulepszalnia.pl

maj 18, 2019

Mięśnie muszą uzyskać odpowiednią objętość, aby móc popracować nad ich rzeźbą. W tym celu stosujemy dietę oraz suplementy, które zapewniają prawidłową ilość aminokwasów i węglowodanów w organizmie.
Po co nam węglowodany?
Wielu osobom wydaje się, że od węglowodanów można jedynie przytyć. Oczywiście, że można, jednak warto pamiętać, że połączenie wyselekcjonowanych cukrów z wysiłkiem fizycznym to sposób na energię do działania. Stawiajmy na węglowodany pochodzące z produktów pełnoziarnistych, makaronów, kasz, owoców czy warzyw, a nie batoników czy napojów słodzonych. W ten sposób podczas treningu zyskamy zdrową energię, która pomoże budować mięśnie.
Białko i jego niedobór
Jeśli zadbamy o węglowodany, zyskamy energię, jednak budulcem mięśni są aminokwasy. Nie powinno ich zabraknąć w diecie. Dostarczymy ich dzięki daniom mięsnym i mlecznym, jednak warto sięgnąć także po suplementy. zawarte z nich skoncentrowane dawki aminokwasów wspomagają efektywne budowanie mięśni. Nie zapominajmy o systematycznych treningach.