• wt.. paź 4th, 2022

Skuteczne zwiększanie masy mięśniowej

ByRedaktor ulepszalnia.pl

mar 31, 2019

Spór o to, kto ma gorzej: ten, który bezskutecznie próbuje zrzucić zbędne kilogramy, czy ten, który próbuje je zyskać, trwa i nie zanosi się na to, aby w najbliższym czasie mógł zostać rozstrzygnięty. Wątpliwości nie ulega jednak fakt, że zarówno jedyni, jak i drudzy, ratunku powinni szukać na siłowni oraz w diecie. Problemem przy zwiększaniu masy mięśniowej jest najczęściej bardzo szybka przemiana materii, choć powody tego stanu rzeczy mogą być również zdrowotne. Jeśli jednak rozstrzygnięcia nie przyniesie konsultacja lekarska, pomocny będzie trener personalny. To on jest w stanie opracować prawidłowy trening siłowy. Skupić się należy również na diecie. Chęć zwiększenia masy nie oznacza, że można jeść byle co i w dowolnych ilościach. Posiłki powinny być zbilansowane w taki sposób, by 30% energii pochodziło z białek, 50% z węglowodanów, reszta zaś z tłuszczów. Posiłki najbogatsze w proteiny ustawić należy w diecie w godzinach popołudniowych i wieczornych, węglowodany zaś lepiej spożywać rano.