• wt.. paź 4th, 2022

Masa mięśniowa i jej budowanie

Mięśnie zbudowane są z aminokwasów. Jeśli w naszej diecie brakuje tego składnika, trudno mówić o postępach w budowaniu tkanki mięśniowej.
Aminokwasy dla mięśni
Jeśli w organizmie zostanie odnotowany niedobór aminokwasów, będą one pobierane z tkanki mięśniowej. Zapas podstawowych aminokwasów, jaki stanowią mięśnie, będzie dla organizmu podstawą do przeprowadzenia licznych procesów. Tymczasem sportowiec odnotuje spadki, bo tkanka mięśniowa ulegnie uszczupleniu. Aby temu zapobiec, zaleca się spożywanie pięciu lub sześciu posiłków dziennie, umieszczając na talerzu produkty białkowe. Rano stawiamy na węglowodany, bo dzięki nim organizm otrzymuje energię do budowania mięśni i nie czerpie jej z niszczenia aminokwasów.
Suplementacja przy budowaniu masy
Jeśli zależy nam na przestrzeganiu zasad diety na masę i nie chcemy doprowadzać do niedoboru aminokwasów, warto wybrać odpowiednią odżywkę białkową. Zawierają one wyselekcjonowane aminokwasy, w tym aminokwasy rozgałęzione BCAA, które nie są produkowane przez nasz organizm.